Jason Vale - 3 dages detoxkur "keeping it simple"

Dag 1...
Første dag på James Vales 3-dages detox kur. Overraskende har jeg ikke været ret sulten, men er nu efter aftensmaden, ved at mærke en lille hovedpine komme snigende. Der er endnu ikke trang til søde sager, men som min mand siger "en burger ville være fint". Tror jeg smutter tidligt i seng. Alt hvad jeg plejer at læse om på nettet er mad, så den står vist kun TV i aften..

Dagens indtag:
1 x kogt vand med 1 skive citron
4 x friskpresset juice med avokado eller mineralvand



Dag 2...
Jeg har godt nok været sulten og haft hovedpine. Efter vores morgen smoothie (soya bliver ikke min ting), gik vi en lang tur på havnen i Århus, og jeg har været sulten lige siden. Efter vores eftermiddags H2O detox måtte vi tage en energibar. Håber min hovedpine går væk. Jeg har heldigvis presset juice til aftensmaden på forhånd, så det hårde arbejde, med at skrælle, skære og presse er ovre, for der er ikke meget energi tilbage. Dagen plus var middagsjuice med ingefær. Den var ret stærk og smagte rigtig godt.

Dagens indtag:
1 x kogt vand med 1 skive citron
4 x friskpresset juice med avokado eller mineralvand.

Kun 1 dag tilbage... Det ender med at selv tankerne bliver rene for mit hoved gør mega ondt!

Dag 3...
Altså med den hovedpine jeg vågnede op med, er denne detox ikke det værd.  Og tror at mine nyrer er på vej ud.. Men jeg har et par gode oplevelser og de postive ting fornægter sig ikke.. Mine ben hæver ikke op om aftenen, har tabt en del kilo, jeg er knap så rødmosset på kinderne, ingen luft i maven og min krop følger sig hel ren indvendig..

For ikke at undgå endnu en skod morgen på en arbejdsdag, har jeg besluttet mig for en lille let salat til aften.

Nu er det slut med at vaske min juicemaskine op, det har jeg gjort rigeligt de sidste par dage..

Dagens indtag
1 x kogt vand med 1 skive citron
3 x friskpresset juice med avokado eller mineralvand

Spændt på hvad vægten viser i morgen.

Opdatering her 3 dage senere. Vægten er stadig nede med omkring 4 kilo, men det er ikke det bedste. Jeg har mere energi om aftenen. Mine ben hæver ikke nær så meget, og uroen er næsten væk. Ingen luft i maven. Rødmen i mine kinder er nok halveret. Og stadig ingen trang til sukker og hvidt brød..

Så det har været det hele værd, og har sat en masse tanker igang, omkring hvad dårlig ernæring kan gøre ved kroppen. 


Kommentarer

  1. Hvordan laver du juicen. Hvor meget osv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina. Jeg har en juicer fra Braun som er virkelig god. Opskrifterne har jeg fra Jason Vales app. Foreslår at du downloader den eller køber hans bog. Der er helt præcist, hvor meget frugt / grøntsager du skal bruge. Jeg er på den igen sidst i septemer. God fornøjelse. Mvh Karen

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret