Kailua er sejlet hjem

Endelig! Kailua, der egentlig stadig hedder Free, er nu kommet hjem på hendes bådplads i Kaløvig. Eller er det måske "Tykkusinen"?



Det er helt fantastisk at vi nu er bådejere. Vi er enormt forventningsfulde omkring fremtiden, og hvad den bringer. Men lige nu står vi overfor et stort stykke arbejde. Istandsættelsen startede allerede dagen efter ankomst. Her er lige et par stemningsbilleder fra før vi gik i gang.








Vi skal selvfølgelig til at indrette båden (mange fede ting er allerede købt), men står også overfor at båden lugter af en blanding af toilet og diesel. Så diesel skal suges op og så må vi se, hvad vi kan gøre ved lugten. Tips og tricks er velkomne. Jeg starter med en gang eddike i kabyssen og et gang kattegrus ved toilettet. Håber virkeligt at det hjælper! 

Så er der også lige en lille krølle mere - hun holder ikke tæt, men hvad kan man forlange af sådan en "gammel dame". Det er heldigvis ikke i bunden, men der kommer vand ind ovenfra. Nu er der blevet lagt fuger i stor stil, og vi krydser fingre for, at det holder.

Som I sikkert allerede ved er det vores første båd, og vi er rimelig blanke på mange områder. Det er vi ikke rigtig vant til, men må huske på at der er fedt at lære nyt. John, min mand, prøver gang på gang at fortælle at at vi gør fremskridt, bare med "baby steps". Jeg kan mærke at min tålmodighed bliver sat på en del prøver de næste år.

Så imorgen vil jeg finde ud af, hvordan vi får et kort til strøm, bade- og vaskefaciliteter og håber på en kode til noget fri Wifi!

Wish me luck....


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret