5:2 kuren - en total succes

Efter at have levet hovedparten af mit liv på kur, tænkt på kur, villet på kur eller læst om alle de "fantastiske mirakelslankekurer" har jeg endeligt fundet noget der virker. Fastenkuren 5:2 har virkelig været en øjenåbner for mig. Indtil videre, som er lidt over 2 måneder, er det blevet til et vægttab på ca. 10 kg. Mine fastedage er mandag og torsdag, hvor jeg får frokost og et æble efter aftentræningen. Efter en weekend med vin og god mad glæder jeg mig til mandag, hvor jeg skal faste. Og hvem havde troet det? Og ja, jeg tænker da af og til på burgere på fastedage, men det går hurtigt over.

Jeg har også begrænset min sukkerindtag til et minumum, og jeg drikker ikke sodavand eller andre læskedrikke mere. Det er nok noget af det mest usunde og Vitamin Water skal du ikke lade dig narre af. Det er mega sukkerholdigt. Hold dig også fra light sodavand. Det er ligeså usundt og er fyldt med uheldige tilsætningsstoffer.

Nu har jeg sat min træningsintensitet op og styrketræner mere. Specielt ben og baller. Det har den ønskede effekt og hjælper med at stramme op. Jo ældre jeg bliver, jo mere har jeg brug for at styrketræne for at holde skelettet sammen. 

Et råd mere er "spis til du er 80%" mæt. Specielt til aftensmaden, da det bare ikke er sundt at overspise til aften. Spis hellere lidt mere til frokost. Det fører så til rådet om at spise bedre mad. Køb så vidt muligt økologisk, og da du nu ikke spiser så meget længere, så har du også råd til at vælge kvalitet over kvantitet. 



Tror også at jeg har mod på en ny 3-dages detoxkur igen. Er lidt nysgerrig på, hvordan min krop vil reagere efter min kostomlægning.

Og til sidst - husk Stop Spild af Mad og spis sundt - det får dig også til at tænke på, hvad det er du propper i munden, indkøbskurven og om du virkelig har brug for det.





Kommentarer

  1. Hej Karen,
    måske kunne vores produkter www.livishape.dk også være interessante for dig og dine følgere. Måltidserstatninger, diet shakes protein snacks og meget meget mere.
    Især LiviShapes diet shakes kan med fordel også bruges i 5:2 kuren på fastedagene til at sikre, at du stadig får proteiner, fibre, vitaminer, mineraler og fedtsyrer...
    www.livishape.dk

    SvarSlet
  2. Mange tak for din kommentar og tippet.

    Godt Nytår!

    Mvh
    Karen

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Indstilling af ur på mit SMEG gaskomfur

Smagsfuld spansk kylling med appelsin

Tun carpaccio - verdens bedste forret